Вітання всім, чиє імення жінка, Кому весна пасує до лиця, Чиї ні логіка, ні поведінка Розгадані не будуть до кінця. Вітаємо учня 4-А класу Псюка Юрія та вчителя початкових класів Марію Малинку з перемогою (ІІ місце) на обласному етапі конкурсу з української мови імені Петра Яцика!!! Пишаємось ВАМИ!!!����������️ Щиро вдячна за інтерес до сторінок блогу. Миру та спокою зичу всім Вам!!!

Я - вчитель

                  


                   Моє життєве та педагогічне кредо


     Успіх = віра в себе + великі мрії + важка 

         праця + вміння вести за собою людей. 


         Ми знаходимось на землі не для того, щоб просто забезпечити своє існування. Ми прийшли у цей світ, щоб розширити його простори й перспективи, наповнити його свіжим духом надій і нових досягнень. Ми прийшли сюди, щоб збагатити цей світ.  

                                                                ВУДРОУ ВІЛСОН   

     

  
 

Тема власного педагогічного досвіду

       
      Дитина  - це явище в нашому житті, а не випадковість.
Ш. Амонашвілі
       Скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися.


Сенека
         


        Ми навчаємось не для школи, а для життя.


Сенека молодший
         Хто навчається без книги, той черпає воду решетом.


Плавт
         Має значення тільки та знання, яке використовується на практиці.


Гордон Драйден
         Відкриття народжується там, де закінчується знання вчителя й починається нове знання учня.


К.Федін
         Прокладай шлях до розуму людини через її серце.


Ф.Честерфілд
         Розум являє собою суму найкращих наших почуттів.


П.Шеллі
         Пам’ятай: усі ми разом розумніші, ніж кожен з нас.


Гордон Драйден
         Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються.


Гордон Драйден
         Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем .


Ш. Амонашвілі
         Мозок людини здатен учитися все життя – з моменту народження до самої смерті.


Гордон Драйден
         Коли людина мислить, вона має сумнів, але вона впевнена, коли діє.


А.Франц
         Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй.


Конфуцій
         Роби велике, не обіцяючи великого.


Піфагор
         Вдячність більшості людей – не більш ніж приховане очікування ще більших доброчинностей.


Фр. Ларошфуко
         Учитель - це людина, котра вирощує дві думки там, де раніше зростала одна.
                                                                          Е. Хоббардо


Моделі уроків



Творчість — це не сума знань, а особлива спрямованість
інтелекту, особливий зв'язок між інтелектуальним

 життям
особистості і прояви її сил в активній діяльності.
В.О. Сухомлинський
Хто думає про науку, той любить її,
а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися.

Г. С. Сковорода


Тема.   Подорож у художній світ роману Жуля Верна
                       «Пятнадцятирічний капітан»

          МетаУзагальнити та систематизувати знання учнів з теми, сприяти розвитку творчих здібностей учнів, сприяти становленню особистості; виховувати почуття порядності та шляхетності
        Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань
        Форма уроку. Урок-подорож
        Обладнання. Карта подорожі, ілюстрація, портрет Жуля Верна

Модель  уроку

        І. Організація класу. Створення емоційного фону уроку

          ІІ. Мотивація навчальної діяльності

       Чи задумувались ви, навіщо людина подорожує?
       А чи хотіли б і самі здійснити подорож?
Чого від такої подорожі очікуєте?

         ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку

Слово вчителя.
   Мандрівки не тільки розширюють кругозір людини, а й дають інформацію про щось нове й невідоме. Подорожі навчають терпінню, бо люди на деякий час змушені відмовитись від звичного життя. Однак справжніх ентузіастів ніщо не може зупинити.

              Правила подорожі:
· за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал;
· неповна, нечітка відповідь не зараховується;
· команда має право обговорювати варіанти відповідей на отримане запитання та завдання лише у відведений для цього ча;
· кожен член команди має право брати участь в обговоренні запитання, але давати відповідь має лише один учень, якого визначає капітан команди;
· за порушення правил команда буде позбавлена зароблених балів.

    2 учнів – консультантів, ведуть облік правильних відповідей.
   Клас ділимо на дві групи (команди). Команди розподіляють доручення – обирають капітана, штурмана, юнгу, моряків.
   (Учні заздалегідь отримали випереджувальні завдання:
     1 – ша команда готувала карту подорожі;
     2 – га команда готувала ілюстрації до улюблених розділів роману).
Слово вчителя.
«Мандри навчають терпінню», -  сказав І. Дізраелі.
   Як ви розумієте дане висловлювання? Відповідь прошу обґрунтувати. (Відповіді учнів).
   Отож, вирушаймо у подорож. У процесі здійснення імітаційної гри запрошую капітанів робити відповідні позначки на карті подорожі.

1.  Трап (вправа «Мікрофон»)

   · Назвіть імена героїв роману.
   · Назвіть імена членів команди Діна Сенда.
    · Назвіть імена пасажирів, які мандрували на «Пілігримі».
    · Назвіть імена дикунів, работорговців, описаних у романі.
(Представники команд почергово дають відповіді на запитання.
Вправа «Мікрофон»

2.  Бліц-турнір «Морські зірочки»

       (конкурс капітанів)
· Чому команди мають назви «Пілігрим та «Сен Мішель»?
· Чому корабель має назву «Роман»?
· Чому океан, яким ми сьогодні мандруємо, називається «Пригодницьким»?
· Поясніть малюнок на прапорі вашого корабля.
· Що таке пригодницький роман?
· Який роман ми називаємо науковим?   
· Яка характерна особливість роману географічного?
· Визначте жанр твору Ж. Верна «Пятнадцятирічний капітан».
    (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

3.  Рифи «Перешкоди» («Коло ідей»)

Згадайте, які перешкоди долали герої твору:
– на морі;
– до зустрічі з дикунами;
– серед дикунів і работорговців.
    Учні формулюють висновок: «Герої романів Жуля Верна……»

4.  Течія «Наукова» («Мозковий штурм»)

– Чому ця течія має саме таку назву?
    (Автор у цікавій формі розповідає нам про…)

5.  «Шторм» (Промова – звинувачення – мінісуд)

        Слово вчителя.
   Не можна пройти сьогодні мимо однієї з найважливіших проблем роману –проблеми работоргівлі. Чи хотіли б ви засудити у романі зло? Як ви гадаєте, хто його уособлює?
   Завдання: підготуйте звинувачення Гарріса, Негорру, рабства і работоргівлі. (Капітани розподіляють членів своєї команди на групи. Після обговорення презентують роботу).

6.  Країна «Відпочивалія»

        Слово вчителя.
   «Слухати і відпочивати, а, відпочиваючи, навчатись», – саме так радив робити Жуль Верн.
   Завдання: кожна команда готує невеличку розповідь (5 речень) на тему:
 Що дає мені знайомство з творчістю Жуля Верна?

7.  Острів «Мудреців» (Презентація творчих робіт, ілюстрацій)

        Слово вчителя.
   Окремі представники команд готували випереджувальні завдання:
       Рослини, тварини, комахи, описані в романі.
       Континенти, країни, річки, водоспади, змальовані в романі.
Прошу капітанів визначити, хто ж презентуватиме дану роботу.
Запрошую до презентації.

8.  Порт «Досягнення» (вправа «Незакінчене речення»)

     Слово вчителя.
 Українська письменниця Марко Вовчок високо цінувала творчість Жуля Верна.
 «Його поезія – це поезія людської віри та відваги», - сказала вона.
                                                       (Запис на дошці)
Завдання:
· Як ви розумієте цей вислів?
· Чи погоджуєтесь з думкою письменниці. Свою думку аргументуйте за допомогою «Незакінченого речення»
      Я впевнена (впевнений), що…
      Я погоджуюсь з …
      Уважаю, що…

9.  Мис «Хорошого настрою»

    Слово надається консультантам.
           Підведення підсумків, відзначення найкращих команд та учнів, оцінювання.

         ІV. Презентація карт подорожі
V.          Рефлексія

               Слово вчителя.
   Змальовуючи своїх героїв у романі, автор показує, якою ж повинна бути справжня людина. І в цьому виявляється гуманізм і життєва мудрість великого майстра слова.

         VІ. Домашнє завдання

  Записати свої враження від імітаційної подорожі.
Додаткове завдання: намалювати подорож-мрію.




          Тема.  Засудження рабства у романі Жуля Верна
                       «Пятнадцятирічний капітан»

          Мета. Удосконалювати навички аналізу художнього твору у єдності змісту і форми; навчати вмінням будувати власні аргументовані відповіді, удосконалювати навички співпраці; розвивати комунікативні компетентності; виховувати нетерпимість до проявів людського зла, почуття гуманізму.
         Обладнання. Картки-опори, портрет Жуля Верна
         Тип уроку. Поглиблене вивчення художнього твору

Кривдою весь світ пройдеш,
та назад не повернешся
Українське прислівя

Модель уроку

    І. Актуалізація опорних знань

 1. Літературний диктант
 · Автор роману «Пятнадцятирічний капітан»
 · Назва шхуни, капітаном якої став Дік Сенд   
 · Країна, від берегів якої тримала курс шхуна   
 · Країна, куди потрапили, не сподіваючись на те, мандрівники               
 · Імя героя, негра, якому вдалося врятуватися від полону    
 · Наука, якою захоплювався кузен Бенедикт   
 · Чи всі риси характеру цього героя вам сподобались? Якщо не всі, то які саме?    
 · Хто з героїв роману є найсильнішим і дуже кмітливим?   
 · Назвіть риси характеру Діка Сенда, які вам найбільше імпонують?  
 · Про що мріяв Дік Сенд і чи здійснилися його мрії?   
 · Чи можна кінець роману вважати щасливим? Чому ви так уважаєте?      
 · Що таке пригодницький роман?
 2. Взаємоперевірка, взаємооцінювання
    (Учні обмінюються зошитами, перевіряють роботу один у одного, проставляють бали олівцем).
  3. Презентація виконаного завдання, виставлення оцінок.

   ІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Чи задумувались ви, які ж проблеми піднімає Жуль Верн у романі 
«Пятнадцятирічний капітан»? (Романтика подорожей, велич науки та знань, безкорисливість відважних мандрівників…)
–  Про кого з героїв автор говорить: «Це був дикий чоловік» (Негорру)
–  Чому саме такими словами автор висловлюється про нього?
–  Хочете довідатись, що уособлює у романі цей герой?

ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку

ІV.  Робота над темою уроку

1.Слово вчителя.

Жуль Верн створив новий тип пригодницького роману. Він збагатив його змістом і підніс на вищий щабель досконалості його художню форму. Щоб по-справжньому зацікавити читача, він вигадує незвичайний сюжетний хід або неймовірний хід подій. Що ж це за сюжетний хід? (Це епізоди пір рубрикою «Важкими дорогами Анголи»)

 2. Вибірковий переказ епізодів під рубрикою «Важкими дорогами Анголи» (учні переказують окремі епізоди за вибором).

 3.Слово вчителя.

   Як ви розумієте слова: «Становище було жахливе. Та Дік Сенд не занепав духом. Він був капітаном на морі, він залишиться і капітаном на суходолі. І він виконає свій обов’язок до кінця»?(Відповіді учнів)
  Дік Сенд дотримав свого слова. Із невеличким загоном він подолав шлях через джунглі, болота, пустелю, відбивав напади хижих звірів і дикунів, боровся із стихіями, голодував і терпів спрагу, боровся із злочинцями, зі злом, яке несли вони.
  Як гадаєте, хто із героїв уособлює в романі потворність людського зла?
( Португалець Негору, американець Гарріс, араб Ібн-Хаміс, запроданці свого народу – негри Алвіш і Лизані Лунга)
  Які ж засоби використовує автор, щоб засудити рабство, неправду та зло, ми зясуємо, попрацювавши в групах.

  4. Проблемно-пошукова робота в групах.

1,   3 – групи:
1. Хто такий Негору?
2. Що дає підстави вважати його нелюдом-работорговцем?
3. Як автор ставиться до нього?
4. Відповідь обґрунтуйте, дібравши цитатний матеріал.
2,   4 – групи:
 1. Хто такий Гарріс?
 2. Що дає підстави вважати його нелюдом-работорговцем?
 3. Як автор ставиться до нього?
 4. Відповідь обґрунтуйте, дібравши цитатний матеріал.

5. Презентація виконаного завдання. Взаємооцінювання, самооцінювання.

    (Учні презентують маршрут подорожі команди Діка Сенда дорогами Анголи, використовують власні карти подорожей та карту півкуль)

V.          Рефлексія

    Потворність людського зла подолана. Письменник-гуманіст показав у романі перемогу добра, людяності. Це і є втіленням мрії автора про щасливе майбутнє людства.
Сенкан
 Жуль Верн
великий, неперевершений
викриває, засуджує, прославляє
слово письменника звучить і досі
гуманіст
Незакінчене речення
 Письменника-гуманіста люблять і сьогодні, тому що …

VІ. Домашнє завдання

Міні-твір «Добро нездоланне»
      Додатково:
 
 велич науки у романі – підібрати цитатний матеріал 

Немає коментарів:

Дописати коментар